Koirat ja kenneltoiminta

Pyhärannan Metsästysyhdistyksen kenneltoiminnan tarkoituksena on edistää metsästyskoirien käyttöä metsästyksessä. Yhdistys kuuluu Varsinais-Suomen kennelpiirin jäsenyhdistyksiin.

Järjestämme vuosittain hirvikoira- ja ajokoirakokeita. Koetoiminta mahdollistetaan myöntämällä koemaastoja eri koirakokeiden käyttöön. Seuran jäseniä toimii kokeissa maasto-oppaina ja tuomareina.

Yhdistyksen jäsenten koiria käytetään myös jäljitykseen kolari- tai metsästystilanteessa haavoittuneen riistan löytämiseksi. Jälkikoirat yhteystietoineen löytyvät täältä.

Kenneltoimikunnan vastuuhenkilöt löydät täältä.

Pyhärannan Metsästysyhdistyksen järjestämiä koirakokeita tai muita koiratapahtumia metsästysyhdistyksen alueella 2018-2019:

9.-10.6.2018 MEJÄ, (metsästyskoirien jäljestyskoe, AVO, VOI), järj. Chesapeakekerho-Chesapeakeklubben ry, Pyhärannan Metsästysyhdistys ry, ilm. 21.-31.5.2018, Mari Myllynen, 050-5464197, mari.myllynen@gmail.com. Etusija järjestävien yhdistyksien jäsenillä. Chesapeakekerho ryn mestaruuskoe, Koiramäärää koskeva rajoitus, Osanotto 50 €, koemaksu maksetaan koepaikalla.

22.9.2018 HIRV, järj. Pyhärannan Metsästysyhdistys ry, ilm. 1.-21.9.2018, Pasi Ruohola, 040-5724778, p.a.ruohola@gmail.com. Koiran omistaja tuo mukanaan 2 tuomaria sekä maaston, Osanotto 45 €, koemaksu maksetaan koepaikalla.

babylon